Společnost Lomy Mořina spol. s r. o. je společnost se specifickou výrobní činností, a to těžbou a prodejem vápence ze tří různých těžebních prostor. Při odvozu produktu nákladními automobily a železniční dopravou se vápenec váží pomocí vážního systému na jednotlivých pracovištích. Požadavkem jednatelů společnosti bylo, aby se údaje z vážního systému online přenášely do ERP. Vzhledem k tomuto jedinečnému mechanismu jsme zvolili ERP Money S5, který je postavený tak, aby se na základě jedinečného čísla kontraktu, které má přidělený každý odběratel, přenášel do ERP dodací list každého odvozu produktu. Celý proces je zautomatizovaný a fakturantka společnosti označí dodací listy za určené období a přenese do vydané faktury. Firma má rozsáhlé sklady náhradních dílů a spotřebního materiálu, jehož příjem i výdej je řešen pomocí mobilních čteček čárových kódů, okamžitě se přenášející do Money S5.
Vedle běžných účetních procesů jsme v Money S5 nainstalovali modul Docházka, který sleduje a vyhodnocuje pohyb zaměstnanců. V neposlední řadě jsme zprovoznili modul Workflow, který zautomatizoval sledování, řízení a schvalování firemních dokumentů
Po implementaci ERP jsme v rámci naší spolupráce převzali i veškeré záležitosti týkající se účetní agendy. Staráme se o vedení účetnictví, včetně účetních závěrek, přiznání DPH a DPPO, chystáme podklady pro audit a vedeme mzdovou agendu a evidenci majetku.
Společnost má svoji kantýnu, kde prodává převážně potraviny. V rámci sjednocení systémů jsme nainstalovali POS Online – pokladní systém, který je centrálně veden v Money S5 včetně nastavení a provozu EET.
Na základě celkové modernizace jsme se ujali i správy informačních technologií:
Již delší dobu nás v naší společnosti trápila zastaralost našeho původního informačního systému. Problém byl zejména v nepropojenosti systémů a naši zaměstnanci museli tvořit velké množství excelových tabulek, abychom měli všechny procesy správně nastavené a zvládnuté.
Věděli jsme, že chceme nový informační systém od tuzemského výrobce, u něhož jsme předpokládali znalost naší legislativy. Oslovili jsme společnost, která implementuje ERP systém Money S5 od českého výrobce.
Po úvodní analýze a nastínění současného problému v naší společnosti jsme se domluvili na spolupráci. Implementaci jsme spustili na podzim roku 2018. Money S5 se podařilo nasadit za tři měsíce, včetně analýzy a v lednu 2019 jsme začali systém používat.
Oceňuji to, že se podařilo zprovoznit online přenos dat z vážního systému, bez problémů funguje EET pokladna v kantýně, která je centrálně vedena také v Money S5. Další procesy jako je modul Docházka a Workflow nám zprůhlednily přehled jak o pohybu zaměstnanců, tak dokumentů.
Za celou dobu implementace jsme nezaznamenali žádný větší problém, který by náš dodavatel okamžitě nevyřešil. Současní zaměstnanci si systém oblíbili a ani v této oblasti nemáme žádné negativní reakce.
zkušeností
zákazníků
ERP instalací
ERP modulů
aplikací a webů
zkušeností
zákazníků
ERP instalací
ERP modulů
aplikací a webů